Et godt initiativ

Hordaland og Radøy Venstre ser positivt på at Bergen-Nordhordland Rutelag (BNR) ønsker å starte opp snøggbåtrute mellom Knarvik/Frekhaug og Bergen. Det sier Harald Hove og Bjørg Murberg, førstekandidater for Venstre i fylket og på Radøy.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Hordaland og Radøy Venstre ser positivt på at Bergen-Nordhordland Rutelag (BNR) ønsker å starte opp snøggbåtrute mellom Knarvik/Frekhaug og Bergen. Både miljømessig, tidsmessig og i et brukerperspektiv, er dette en god idé som fylkeskommunen absolutt burde vedta. Hordaland Venstre vil jobbe for dette på fylkestinget.

Bjørg Murberg

Foto: Kari Østervold Toft

– Dette er et prisverdig initiativ som Radøy Venstre støtter fullt ut, sier Bjørg Murberg, 1. kandidat for Radøy Venstre. – Sjøen er ein viktig avlastningsveg for vegnettet, som ligg der klar til bruk. Det er også ein fullstendig vedlikehaldsfri reisemåte.

Harald Hove 3

Foto: Kari Østervold Toft

– Venstre har så langt vært det eneste partiet på fylkestinget som har prøvd å få oppslutning for raskere og mer effektiv busstrafikk gjennom systematiske tiltak, sier Harald Hove, 1. kandidat til fylkestinget for Hordaland Venstre. – Når Tide svikter på å få passasjerene fram så raskt som mulig, må fylkestinget kreve handling ikke bare på enhetstaksten, men også for å få passasjerer fortere og og mer effektivt fram. En hurtigbåt fra Knarvik vil være et godt alternativ i så måte, avslutter han.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**