Venstre størst i sentrum

I en ny meningsmåling Sentio Research Norge har gjort for NRK, får Venstre en oppslutning på 4.5 prosent i Trondheim. Dette betyr at Venstre dobler antall representanter i bystyret, og at vi for første gang er større enn de to andre sentrumspartiene KrF og Sp.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Portrett Jon Gunnes

Foto: NN

Målingen blir godt mottatt av Venstres førstekandidat i Trondheim, Jon Gunnes. – Dette er svært gode nyheter, og det viser at vi har kommet godt ut av valgkampåpningen. Men det er ingen grunn til å slappe av, for målet vårt er at alle de fem kumulerte på lista skal komme inn i bystyret, og da trenger vi enda større oppslutning, sier Gunnes.

Blir Venstre størst av sentrumspartiene, slik denne målingen viser, øker også Gunnes’ sjanser til å bli heltidspolitiker betraktelig. – Ingenting hadde vært bedre enn å få jobbet med politikk på heltid. Det ville gitt Venstre mye større mulighet til å få gjennomslag for våre hovedsaker: Grønn by, kvalitetsskole, nyskaping og sosialt ansvar, avslutter Gunnes.
Her kan du lese om meningsmålingen på NRKs nettsider.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**