Hvorfor skal du stemme Frogn Venstre?

En oppsummering fra Frogn Venstres kumulerte kandidater

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

I årets kommunevalg kommer skillelinjene i Frognpolitikken frem på en måte den ikke har gjort på flere ti-år. Skal vi ha vekst, utbygging og nye drabantbyer eller skal vi verne marka og ta en pustepause i utbyggingen?
Venstre er garantisten for markavern. Vi har ført an i kampen mot utbygging av markaområdene på Måna og Holt.

Vi skjønner at det er fristende for politikere å ta stadig nye biter av Marka til ulike formål de tror på. Derfor bør du stemme på partiet som har vist vilje til å verne og som vil redusere boligbyggingen i kommunen
Venstre er et mer troverdig miljøalternativ. Alle partier snakker i dag om miljø og uttrykker bekymring for klimaet. Hvis du synes miljø er viktig bør du stemme Venstre — vi surfer ikke på bølgen, men har alltid vært grønne i ryggmargen.

Venstre er partiet for kulturlivet. Frogn kommune har et blomstrende kulturliv. Kulturen i Frogn trenger et kulturhus. Er du enig bør du stemme på Venstre — partiet som har stått på og vil stå på for denne saken. Et annet tilbud kommunen mangler er svømmehall. Skole, idrett og familier trenger dette tiltaket, som både skaper glede og redder liv. Venstre vil bidra til at dette kan bli mulig i neste periode.

Venstre er partiet for en god skole og for barnefamilier. Venstre ønsker å styrke skolens kunnskapstilbud. Dersom du er opptatt av respekt for lærerne, kunnskap og en god oppvekst bør du stemme Venstre.
Venstre mener Drøbak by er noe for seg selv og må utvikles i pakt med dette. For Drøbak sentrum kan vi ikke velge mellom bevaring og utvikling. Uten bevaring mister byen sitt særpreg. Uten utvikling blir Drøbak lett en soveby — mange boligutviklere og partier synes det er like greit. Venstre krever næring på bakkeplan, gode kollektive transportløsninger, og at utvikling i sentrum må gjøre byen tilgjengelig for folk. Hvis du ønsker en skjønnsom utvikling for liv og røre i Drøbak sentrum, bør du stemme Venstre.

Venstre er partiet for de mindre bedriftene. Vi mener Frogn bør satse videre på turisme, og på å tilrettelegge for små og mellomstore bedrifter bygget på kunnskap. Det skal være enkelt å etablere og drive bedrifter i Frogn. Venstre vil at kommunen skal engasjere seg i å kartlegge og legge til rette for bruk av ledige næringsarealer og ledige tomter — herunder steinfyllingen på Horgen. Hvis du driver eller har en drøm om å drive din egen bedrift bør du stemme Venstre.

Godt valg!

fv6

Foto: Ivar Ruud Eide

Frogn Venstres kumulerte listekandidater: Terje Johansen, Anniken Holtnæs, Liv Jacobsen, Ivar Ruud Eide, Erik Lundeby