Per Håkon Stenhaug

Per Håkon Stenhaug er Holmestrand Venstre sin 1. kandidat til årets kommunestyrevalg i Holmestrand. Han tok over ansvaret for Holmestrand Venstre etter Tom Amundsen april 2007. Per Håkon har vært medlem i lokallaget i fem år, og bl.a. hatt politisk verv som medlem i Heimvernsnemnda.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Per Håkon Stenhaug

Per Håkon er således et nytt tilskudd i Holmestrands politiske landskap — og vi håper han skal bli et friskt pust i de store og viktige utfordringene Holmestrand møter de neste 4 årene.

Hvorfor Venstre for Per Håkon;
Venstre er moderne, kreativt, og nyskapende. Dette er bl.a. viktige fundament i næringsutvikling som ligger ham varmt om hjertet. Menneskets skapende evner i skoleverk, forskning, kultur og næringsliv står alltid i sentrum. Venstre vil slippe fram de som tør å satse, og som tør å tro på en idé. Samtidig må det nevnes at partiet alltid har satt de svakeste i samfunnet i høysetet. I et godt velferdssystem må vi ha forhold som ivaretar enkeltindivider også — ikke bare homogene masser. Sist men ikke minst; Venstre har uten sammenligning den klareste miljøprofilen plant de politiske partiene. Å verne om våre naturskatter er en forpliktelse vi har ovenfor hverandre — og de som kommer etter oss. Miljøet er universelt og sårbart. Paradoksalt er det også slik at i vårt industrialiserte langstrakte land — har miljø og naturskatter alt for ofte måttet vike for kommersielle interesser. Handlekraft er det eneste som vil kunne forbedre miljøet i fremtiden, Venstre har vilje, klare handlingspunkt og evne til å iverksette tiltak.

Mer om Per Håkons bakgrunn;

Per Håkon er utdannet markedsfører ved Handelshøyskolen BI, i tillegg til medierådgiverutdannelse (MRA2) – med massekommunikasjon som spesialfelt.
Til daglig arbeider han som salgsdirektør i mediekanalen; Clear Channel Norway AS. Fra tidligere har han erfaring som salgs — og markedssjef fra flere internasjonale bedrifter i tillegg til ulike styreverv. Omstendighetene har også medført muligheten til å være med å etablere 3 gründerbedrifter.

Foto: Per H. Stenhaug

Per Håkon er oppvokst i Skien, men har flyttet etter utdannelser og jobber siden han var 19 år. Til Holmestrand kom han i 2001, og møtet med byen ble; Kjærlighet ved første øyekast.
Fritiden går med til aktiviteter med barna, seiling friluftsliv, venner og familie.
Han er 42 år, og bor i Høgåsveien.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**