Venstre størst i sentrum!

TNS Gallup sin meningsmåling for Kommunal Rapport i august viser en oppslutning på 6,2 prosent og gjør Venstre til det største sentrumspartiet. I år kan Venstre bli nøkkelpartiet i mange kommuner, mener Jan Tore Gjøby, leder i Rakkestad Venstre

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Jan Tore Gjøby

Foto: John Byman

– Tradisjonelt har Venstre ligget lavt på meningsmålingene for så å øke sin oppslutning under valgkampen. Med vår helhetlige og framtidsrettede politikk er Venstre et parti som folk blir mer interessert i etter hvert som de finner ut hva vi står for, sier Gjøby.

Ved inngangen til denne valgkampen har Venstre hatt et snitt på meningsmålingene på over 5 % flere måneder på rad. Det er over det dobbelte av hva målingene viste på vårparten i 2003. I den siste kommunevalgsmålingen før ferien fikk Venstre over 6 %, og var det største sentrumspartiet. Dette blir bekreftet i TNS Gallup sin måling for august med en oppslutning på 6,2 % , og var igjen foran både Senterpartiet og Kristelig Folkeparti

– Det lover godt for valgkampinnspurten. Venstre bruker å heve seg i valgkampen, så vårt mål om 7 % på landsbasis ved valget er innenfor rekkevidde. Det kan bety nye kommunestyremedlemmer i flere av de 14 kommunene i Østfold som vi stiller liste i, samt på fylkestinget. I år kan Venstre bli nøkkelpartiet i mange kommuner, forhåpentligvis også i Rakkestad avslutter Gjøby.

Mer om målingen i Kommunal Rapport

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**