Ta med legitimasjon når du stemmer – Bring identification with you!

Nytt av året er at alle må ha med legitimasjon når de avgir stemme. Ta derfor med pass, førerkort eller bankkort med bilde. Dette er spesielt viktig ved forhåndstemming i annen kommunen enn hjemkommunen. Election day is 10 September. Up until 7 September you can vote in advance in many municipality. For more information go to www.valg.no

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Seilas_1

Foto: jan Einar Henriksen

Risør har mange pendlere og svært mange skoleungdom og studenter som fra nå og frem til valget vil oppholde seg i en annen kommune enn Risør, hvor de er folkeregistrert.

Det er derfor viktig å vite at du også kan forhåndsstemme om du ikke er i Risør på valgdagen(e) den 9. og 10. september 2007.

Stem i tide
Du kan forhåndsstemme fra og med fredag 10. august til og med fredag 7. september. Tidspunktet er endra fra forrige valg da ganske mange stemmer ikke kom fram pr. post innen valglokalene stengte valgdagen kl. 20.00.

Ikke vent til siste frist, men avgi din forhåndsstemme så fort som mulig. Det er jo ergerlig å avgi stemme i siste liten, og ikke vite om den rekker frem til Risør innen fristen mandag den 10.9.2007 kl 2000. Avgir du en forhåndsstemme i en annen by har forøvrig valgstyret der plikt til å sende avgitte forhåndsstemmer daglig den siste uken før valget.

Kumulering og endringer ved forhåndstemming:
Forhåndsstemmer du i Risør, får du tilgang til alle valglistene og kan dermed kumulere.
Forhåndsstemmer du i en annen kommune enn der du er registrert, kan du kun stemme på parti (partinavnet). Du kan også kontakte oss i Risør Venstre om du ønsker våre valglister, eller du kan kontakte valgstyret i Risør v/Steinar Vik Sørensen på telefon 37149600 så sender han valglistene til deg der du er. (dvs. om du er tidlig ute).

Du kan nå forhåndsstemme på kommunehuset i Risør hverdager fra kl 0800 – 1500. I tillegg er det langåpent torsdagene 30/8 og 6/9 til 1800. Lørdag 1.9. er det i tillegg åpent fra 1000 – 1400.

Vil du ha ytterligere informasjon ber vi deg sjekke www.valg.no (For more information go to www.valg.no) hvor informasjon også er tilgjengelig på engelsk, tyrkisk, russisk, somali, vietnamesisk, arabisk, farsi og urdu.

Lykke til og godt valg.

Vennlig hilsen Risør Venstre