Våre toppkandidater

Rogaland Venstre har toppkandidater fra alle deler av fylket. Her finner du presentasjon av de fem første kandidatene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Jarle Braut

Foto: Frode Kleppe

Jarle Braut (61), Klepp er Venstres toppkandidat i Rogaland. Jarle er stolt av å ha sikret økte bevilg-ninger til barne- og ungdomsteateret i Stavanger. Han gleder seg over å se resultatene av bidragene til tusenårsstedet på Avaldsnes og han gleder seg med Kvitsøy over at altertavlen endelig er hjemme. Nå lover Jarle at nasjonalt Garborgsenter på Bryne skal på plass.
Jarle har et levende engasjement for Rogalands naturmiljø og for ny og gammel kultur. Det har nok sammenheng med at han er en romslig og tolerant jærbu. Jarle driver med melkekyr og okser på slektsgården Nord-Braut. Han trives godt som bonde og forvalter ressursene på vegne av framtidige generasjoner.

Last ned bilde av Jarle Braut her >>

Gro Skartveit

Foto: Frode Kleppe

Gro Skartveit (42), Finnøy står på andre-plass på fylkesvalglista. Gro bor på Halsnøy i Finnøy kommune. Til daglig arbeider hun med pårørende til innsatte og rusmisbrukere. Gro er også i politikken opptatt av de sosiale spørsmålene. Det er viktig at folk som påvirkes av vedtakene blir hørt. Gro vil være ombudskvinne for folk i Rogaland.

Last ned bilde av Gro Skartveit her >>

Tormod Andreassen

Foto: Frode Kleppe

Tormod Andreassen (30), Stavanger er på tredjeplass på valglisten. Tormod bor i Stavanger, der han jobber som barne- og ungdomsprest i Varde-neset kirke. I den siste fylkestingsperioden har han særlig hatt fokus på samferdsel og trafikksikkerhet. Den store jobben blir nå å få på plass et velfungerende kollektivtilbud i byområdene på Nord-Jæren og på Haugalandet.

Edel Mikkelsen

Foto: Tore Nilsen

Edel Karin Mikkelsen (58), Haugesund står på fjerdeplass. Hun bor i Haugesund og er enhetsleder ved bestillerkontoret for pleie- og omsorgstjenester i Haugesund kommune. Edel har erfaring fra bystyret i Haugesund og brenner for gode oppvekst- og bomiljøer. Hun vil sikre allemannsretten slik at alle kan bruke sjø- og naturområder.

Karl Eik

Foto: Venstre

Karl Eik (52), Lund har femteplassen og kommer fra Lund i Dalane. Karl er bonde i Hovsherad og brenner for utvikling av distriktene og å holde ved like kulturlandskapet. Han vil være med i fylkestinget for å forme lokalsamfunnet, slik at særlig barn og unge har det godt der de vokser opp.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**