Pål Selsjord Bjørseth

Pål er kommunestyrerepresentant for Trysil Venstre i perioden 2007-2011.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Pawl

Foto: Pål Selsjord Bjørseth

Presentasjon:
Pål Selsjord Bjørseth er 25 år, og avslutter for tiden studier i Oslo, med fokus på statsvitenskap og musikkvitenskap. Han er Trysils yngste kommunestyrepolitiker, men har bred erfaring fra politisk virksomhet. Allerede på ungdomsskolenivå var han valgt inn i Trysil Ungdomsråd, hvor han senere ble leder. Han har i tillegg ledererfaring fra Ungdommens Fylkesting i Hedmark og Hedmark Unge Venstre. Han er i dag sentralt tillitsvalgt i Norges Unge Venstre.

Pål er svært kulturinteressert, og spiller selv piano og trompet, og komponerer. Han har utgitt cd med eget band, men nå er det studier og politikk som tar det meste av tiden.

At han er opptatt av kultur er nok ingen overraskelse. Av andre hjertesaker nevner han at vi må gjøre et løft for de svakeste i samfunnet. “Det offentlige må ha et større fokus på å legge til rette, slik at ulike mennesker lykkes i det de selv ønsker å gjøre”, sier han. I tillegg er han opptatt av klimautfordringene og fattigdomsbekjempelse, alt fra lokale utfordringer til internasjonale problemer.

Kontaktinformasjonen til Pål finner du hvis du går tilbake til hovedsida til Trysil Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**