Surmaga fra Arbeiderpartiet

Svein Larsen fra Oslo AP tviler på at Venstre i Oslo står samlet bak leder Ola Elvestuen når han vil ha borgerlig byråd i Oslo. Det gjør vi selvsagt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Toril Berge

Foto: Sveinung Bråthen

Det har særlig falt AP tungt for brystet at Ola Elvestuen påpeker at Rune Gerhardsen ofte snur, og derfor er vanskelig å samarbeide med. Sannheten er jo at AP i valgkampen har snudd i viktige saker som eiendomsskatt, muligens valgfrihet i hjemmetjenesten og høyhus i Bjørvika, etter å ha stemt mot høydebegrensning i 2003. Velkommen etter! Men når AP samtidig vil kaste om på alle vedtatte planer, lager de en vanskelig situasjon for byen.

Kjell Veivåg

Foto: Sveinung Bråthen

Når Venstre har valgt budsjettsamarbeid med borgerlig side, har vi fått mulighet til å drive ren Venstrepolitikk. Historisk satsing på kollektivtrafikk, ambisiøs klima- og energiplan, satsing på Oslo-skolen, økning av sosialsatsene og valgfrihet i hjemmetjenesten er noen resultater. Senest i revidert budsjett fikk Venstre inn kraftig økning av klimafondet.

Guro Fjellanger

Foto: Sveinung Bråthen

Venstre er fortsatt krystallklar på at det ikke er aktuelt å sitte i byråd med FrP. Den politiske avstanden er for stor særlig når det gjelder miljøpolitikk, byutvikling og synet på det flerkulturelle Oslo. Det viktigste for Venstre er å få gjennomført vår politikk, og vi ønsker å erstatte FrP i byråd. En stemme på Venstre er en stemme for en offensiv miljøpolitikk, bedre skole, mer til de som trenger det mest og ikke minst: respekt for individet og valgfrihet, uavhengig av etnisitet, funksjonsevne, seksuell orientering, økonomi og sosial status.

Toril Berge, nestleder og 2. kandidat
Kjell Veivåg, nestleder og 3. kandidat