Ingrid Espelid Hovig, Malin fra Saltkråkan og meg!

Ja hva tror du vi har til felles. Undertegnede har passert 40, som de to andre flotte kvinnene. Jeg er nok ikke så kjent som hverken Ingrid eller Malin(Louise E.Friberg) men vi er alle Venstre kvinner

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Malin er storpolitiker,som Riksdagsmedlem, for Venstre i Sverige. Ingrid og jeg er på kommunelistene til Venstre i år. Det vi Venstre kvinnene står for felles er; full barnehagedekning, bedre vilkår for de mest trengende og en offentlig skole barn/ungdom-foreldre og kommunene kan være stolte av. Den offentlige skole vil vi prioritere med økte ressurser, slik at timetall og øvrige handlingsrom styrkes.
Dette vil også bedre hverdagen for barn og unge med spesielle behov.

Det har nå vært fellesferie på Kongsberg og da var byen stille fra det ellers yrende liv. Vi lader opp til valgkamp både nye og gamle politikere. Minnene fra fjernsynskjøkkenet med Ingrid og sin kokkekunst, Malin med Tjorven og Båtsmann i sitt ferieparadis er sterke og klare.
Det er desverre få av oss,som har vært hyppige brukere av grillen, storforbrukere av solkremer eller badetøyet denne ferien. Det positive har vært lite pollen plager,for allergikere.

Fortsatt; God sommer!

Gro Erstein Pedersen