Fellesliste i Siljan

I Siljan har Høyre, Krf og Venstre valgt å stille fellesliste til kommunestyrevalget. Vi ønsker å være et realistisk styringsalternativ, og står derfor samlet om en liste og en ordførerkandidat. Vi lager også et felles program som vi går til valg på. En god blanding av våre tre partiers syn, med innbyggerne i sentrum for vår politikk. Vår visjon for Siljan er: Frihet, trygghet og ansvar – med innbyggerne i sentrum.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Tonje Løwer Gurholt

Det er viktig med politiske skillelinjer, men lokalpolitikken i Siljan er et godt eksempel på at noe av det viktigste er å samarbeide på tvers av partilinjer. Slik finner vi ofte de beste løsningene for innbyggerne. Dette gir Siljan en positiv utvikling. Denne målsettingen har felleslista uansett hvordan valgresultatet måtte bli.

Men vi mener det er sunt med variasjon og nytenking i den politiske styringen av kommunen. Det kan slippe frem nye ideer, samarbeidsformer og engasjement. Vi håper dere velgere gir oss tillit ved å forhåndsstemme fra 10. august eller på valgdagen den 10. september.

Vi er klar for utfordringen!

Tonje Løwer Gurholt
Ordførerkandidat for felleslista Venstre, Høyre og Krf i Siljan