Ann Osaland – engasjert menneske i Songdalen

Ann Osaland er Venstres førstekandidat når det til høsten skal velges nytt kommunestyre i Songdalen. Her er en omtale av henne som vitner om at hun har bred erfaring og er en person som bryr seg og er sterkt engasjert i det som skjer på lokalt plan.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Ann Osaland

Foto: Torbjørn Osaland

Ann har bodd i Songdalen i 10 år sammen med sine 3 sønner Espen (17), Torbjørn (14) og Morten (12). Hun har vært medlem av Venstre siden 1983. Først Kristiansand Venstre, og fra 1997 har hun vært med i Songdalen Venstre.

Hun har hatt flere lokale verv innen Venstre.
Som leder av KomFug var hun med på å utarbeide ny skolestruktur i Songdalen. Hun var også med på å utarbeide en pedagogisk plattform for barn med spesielle behov. Hun har også vært styremedlem i NFU (Norsk Forbund for Utviklingshemmede.) Songdalen. Da hun bodde i England var hun med på å drive en mor og barn gruppe. Det var i samarbeid med den lokale helsestasjonen. Ann var også sekretær i styret til den lokale barnehagen.
Våren 2006 sa hun, på oppfordring fra noen av kommunens ansatte, i fra om forholdene ved Rådhustorget i Songdalen kommune. Mediadekningen rundt dette førte til en brukerundersøkelse som igjen vil bli lagt ut til høsten. Venstre oppfordrer alle Songdøler som har benyttet kommunens tjenester om å gi tilbakemelding om servicen via denne brukerundersøkelsen. På denne måten får kommunen klar tilbakemelding om ting som bør endres, ting som er bra, etc.
Ann er utdannet innen salg /markedsføring og jobbet med dette i mange år. Hun har også arbeidet på hotellkjøkken, som rengjøringsassistent og assistent i skolen. Nå studerer hun IT og informasjonssystemer ved HiA og tar sikte på å spesialisere seg innen IT og samfunn.
Ann sin største hobby er nettopp politikk og samfunn. Ellers liker hun å lese, være sammen med familien og ta en tur ut på koselig restaurant en gang i blandt. Favorittstedet er Fiskebrygga i Kristiansand – en god og varm sommerdag…

[eksternlink#Ann Osaland's Facebook Profile ]

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**